Biddinghuizen | Dronten | Swifterbant

Veel gestelde vragen pashouders

  • Wat is de Pas van Dronten?
  • Met de Pas van Dronten kun je gebruik maken van allerlei leuke acties en voordeel bij jou in de buurt. Ga met korting naar de bioscoop of naar de sauna, verzilver een actie in een winkel of maak voordelig kennis met het cursus- en sportaanbod in de gemeente Dronten.

    Met de pas wil de gemeente bereiken dat er meer mensen meedoen aan activiteiten in de buurt. Er is van alles te doen en het is belangrijk dat mensen zich bewust zijn van voordeling in hun eigen omgeving.

  • Voor wie is de Pas van Dronten?
  • De Pas van Dronten is er voor iedereen die hiervan gebruik wil maken.
  • Ik woon niet in de gemeente Dronten. Kan ik een pas aanvragen?
  • Iedereen kan gebruik maken van de Pas van Dronten. Ook als je niet in Dronten woont kun je dus een pas aanvragen en gebruiken.
  • Hoe werkt de pas?
  • Op de pas staan acties van verenigingen, winkels en bedrijven die meedoen aan de Pas van Dronten. Wil je gebruik maken van een actie? Laat de aanbieder dan jouw pasje zien. De aanbieder scant het pasje en kan zo controleren van welke acties je gebruik kunt maken. Nadat je gebruik hebt gemaakt van een actie, wordt deze van je pasje afgeschreven.

    Let op: je moet jouw pas eerst registreren via de website voordat je de pas kunt gebruiken.

  • Hoe kom ik aan de pas?
  • Alle huishoudens in Dronten hebben in september een Pas van Dronten ontvangen via de post. Heb je nog geen pas, of wil je een extra pas aanvragen voor een ander gezinslid? Dan kun je een gratis pas ophalen op het gemeentehuis, aan De Rede 1.
  • Hoe registreer ik mijn pas?
  • Je registreert jouw pas eenvoudig via de website www.pasvandronten.nl. Heb je hulp nodig bij het registreren van de pas? Vraag dan hulp van een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt.
  • Wat zijn de kosten van de pas?
  • Alle huishoudens in Dronten krijgen in september 2016 een gratis pas thuisgestuurd. Heb jij nog geen pas ontvangen, of wil je extra passen aanvragen voor gezinsleden? Dan kan dat. Je kunt jouw Pas van Dronten gratis ophalen op het gemeentehuis.
  • Hoe lang is de pas geldig?
  • De pas is onbeperkt geldig.
  • Mijn nieuwe pas werkt niet. Wat nu?
  • Waarschijnlijk werkt je nieuwe pas niet, omdat je de pas nog niet hebt geregistreerd. Je kunt je pas registreren via www.pasvandronten.nl. Nadat je je pas hebt geregistreerd, is deze direct klaar voor gebruik! Heb je hulp nodig bij het registreren van de pas? Vraag dan hulp van een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt.

  • Het lukt niet om in te loggen op de website. Wat moet ik doen?
  • Als je hulp nodig hebt bij het inloggen op de website, vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in jouw buurt je hiermee te helpen.
  • Ik ben mijn pas verloren / mijn pas is gestolen. Wat moet ik nu doen?
  • Ben je jouw pas kwijt? Laat jouw pas dan direct blokkeren door te bellen met 0321-207001. Buiten kantoortijden kun je een email sturen naar service@pasvandronten.nl, onder vermelding van jouw voornaam, achternaam en geboortedatum. Nadat de pas is geblokkeerd is deze niet meer bruikbaar.
    Wil je een nieuwe pas aanvragen? Vul dan het formulier op pas-kwijt in. Let op: voordat je het formulier kunt invullen moet je eerst ingelogd zijn.
    Het aanvragen van een vervangende pas kost € 4,00. Je voldoet dit bedrag direct aan Loyaltygroup. Dit is de organisatie die de pas maakt en verstuurt.
  • Mijn pas werkt niet meer. Wat moet ik nu doen?
  • Werkt jouw pas niet meer? Dan kun je een nieuwe pas aanvragen door het formulier op pas-kwijt in te vullen. Let op: voordat je het formulier kunt invullen moet je eerst ingelogd zijn.
    Het aanvragen van een vervangende pas kost € 4,00. Je voldoet dit bedrag direct aan Loyaltygroup. Dit is de organisatie die de pas maakt en verstuurt.
  • Hoe vaak kan ik gebruik maken van een actie?
  • Dat verschilt per actie. Sommige acties zijn eenmalig geldig, andere acties kun je meerdere keren gebruiken of hebben een onbeperkte geldigheid. Hoe vaak een actie geldig is, lees je op de website of in de app.
  • Hoe lang is een actie geldig?
  • Dat verschilt per actie. Sommige acties zijn gedurende het hele pasjaar geldig, andere acties gelden alleen binnen een bepaalde periode of in een bepaald seizoen. Hoe lang een actie geldig is, lees je op de website of in de app.
  • Kan ik ook gebruik maken van de acties zonder pas?
  • Je kunt alleen gebruik maken van acties op vertoon van je pas of de QR-code in de app van de Pas van Dronten.
  • Wie kunnen gebruik maken van het tegoed op de Pas van Dronten?
  • Alle inwoners met een inkomen tot 110% van de bijstandsnorm hebben recht op een persoonlijk tegoed vanuit de Maatschappelijke participatie en toegankelijkheid. Dit tegoed kan worden gebruikt om mee te doen aan sport, cultuur en recreatie.

    Zie voor alle informatie over het tegoed op de Pas van Dronten de website van de gemeente Dronten.
  • Hoe kan ik het tegoed op de Pas van Dronten aanvragen?
  • Je doet een aanvraag Maatschappelijke participatie en toegankelijkheidsbijdrage. Dit aanvraagformulier is te vinden op de website van de gemeente Dronten.
  • Ik wil een code ontvangen om het tegoed op mijn pas te activeren. Wat moet ik daarvoor doen?
  • De gemeente kan een code aan bepaalde groepen inwoners verstrekken. Hiermee kunnen zij een tegoed op de Pas van Dronten activeren. Vanaf 1 januari 2017 verstrekt de gemeente aan inwoners met een inkomen tot 110% van de bijstandsnorm zo’n code. Denk jij dat je ook in aanmerking komt voor een tegoed op de Pas van Dronten? Kijk dan voor meer informatie over het aanvragen van de code op de website van de gemeente Dronten. van de gemeente Dronten.
  • Ik zoek een specifieke actie. Hoe vind ik die?
  • Alle acties staan op de website en in de app van de Pas van Dronten. Zoeken in alle acties kan op titel en op categorie via de zoekbalk op de website.
  • Ik wil een actie doorsturen naar iemand anders. Hoe doe ik dat?
  • Je kunt de actie delen via je eigen facebookaccount of twitteren. Dan deel je de actie met vrienden via internet.
  • Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?
  • Zijn je gegevens gewijzigd, bijvoorbeeld omdat je bent verhuisd? Je kunt je gegevens zelf eenvoudig aanpassen via je persoonlijke portal op de website. Heb je hulp nodig bij het wijzigingen van je gegevens? Vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in jouw buurt je hiermee te helpen.
  • Wat zijn de algemene voorwaarden van de Pas van Dronten?
  • De algemene voorwaarden voor het gebruik van de Pas van Dronten vind je op de website onder 'Algemene voorwaarden'.
  • Mag ik mijn pas ook uitlenen?
  • De pas is persoonsgebonden. Aanbieders kunnen controleren of de pas wordt gebruikt door de pashouder zelf.
  • Wat kan ik met de app van de Pas van Dronten?
  • De app laat zien van welke acties jij met jouw pas gebruik kunt maken en geeft je dezelfde informatie als de website. Via de app heb je altijd een digitale versie van jouw pas bij de hand. Wanneer je gebruik maakt van de app, hoef je jouw pas dus niet langer mee te nemen om gebruik te kunnen maken van een actie. In plaats van de pas laat je jouw telefoon zien.

  • Mijn vraag staat er niet bij. Waar kan ik terecht?
  • Heb je een vraag over de pas en staat het antwoord hier niet bij? Stuur dan een email naar info@pasvandronten.nl of bel met de gemeente via het telefoonnummer 14-0321

 

Veel gestelde vragen aanbieders

  • Ik wil als aanbieder een actie uitbrengen via de Pas van Dronten. Hoe doe ik dat?
  • Als je wilt deelnemen aan de Pas van Dronten en een of meerdere acties aan de pas wilt verbinden kan dat. Aanbieders moeten wel voldoen aan een aantal algemene voorwaarden (zie website). Aanbieders kunnen zich aanmelden voor deelname aan de Pas van Dronten via info@pasvandronten.nl
  • Mijn organisatie is niet gevestigd in Dronten. Kan ik een aanbod doen via de Pas van Dronten?
  • Dat kan. Je organisatie hoeft niet in Dronten gevestigd te zijn om mee te kunnen doen aan de pas. Voor meer informatie kan je een email sturen naar info@pasvandronten.nl.
  • Wat heb ik nodig om mee te doen kunnen doen aan de Pas van Dronten?
  • Om deel te kunnen nemen aan de Pas van Dronten heb je geen uitgebreide apparatuur nodig. Een computer, smartphone of tablet met internetverbinding is al voldoende om jouw organisatie aan te sluiten op de Pas van Dronten.
  • Ik wil dat minima hun tegoed op de Pas van Dronten bij mijn organisatie kunnen besteden. Wat moet ik hiervoor regelen?
  • De gemeente Dronten selecteert de aanbieders waarbij pashouders het tegoed mogen verzilveren. Minima kunnen het tegoed besteden aan sportieve, culturele of recreatieve activiteiten, sportkleding en -artikelen.
    Aanbieders die deze activiteiten of artikelen aanbieden, worden door de gemeente benaderd.

    Aanbieders kunnen ook zelf contact opnemen met de gemeente als zij een van bovenstaande activiteiten of producten aanbieden en minima de mogelijkheid willen geven om het tegoed op de Pas van Dronten bij hun organisatie te verzilveren. Stuur hiervoor een e-mail naar info@pasvandronten.nl.
  • Pashouders kunnen het tegoed op de Pas van Dronten bij mijn organisatie besteden. Kost dat geld?
  • Het tegoed dat pashouders bij jouw organisatie hebben verzilverd, wordt maandelijks door de gemeente aan jouw organisatie uitbetaald. Jouw organisatie heeft dus zelf geen kosten.
  • Hoe kan ik de bij mijn organisatie verzilverde tegoeden declareren bij de gemeente?
  • De gemeente kan de verzilverde tegoeden per periode per organisatie raadplegen via het pasmanagementsysteem (Loyaltymanager). De gemeente bekijkt via het pasmanagementsysteem de bij de aanbieders verzilverde tegoeden. Op basis van de rapportages uit het pasmanagementsysteem wordt het verzilverde tegoed per aanbieder bepaald en vervolgens uitbetaald. Het verzilverde tegoed wordt gestort op het door de aanbieder opgegeven rekeningnummer.